Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 27 czerwca 2012

Polak potrafi...

Relacja podróżnicza zawisła w próżni gdzieś w połowie drugiego tygodnia naszych wojaży, a że trwały one w sumie trzy tygodnie, więc proszę o wybaczenie, lecz ciągu relacji nie będzie... W międzyczasie przydarzył mi się bowiem miły wieczór. Wczorajszy.
Pojechałam ze znajomym w celu zapoznania się z jego przyszłym pracodawcą, w roli tłumacza.
Na miejscu zostaliśmy zaproszeni na butelkę pysznego wina, i kulturalnie usiedliśmy sobie w trójkę wokół stołu, no i siłą rzeczy trzeba było o czymś porozmawiać. Najwięcej gadałam ja ( zawsze tak mam jak się mi da biedną nieznajomą osobę face to face, i odrobinkę alkoholu).
W pewnym momencie pojawił się temat narodowości Polaków, z którymi szef ów miał przyjemność pracować ileś tam lat temu.
- Polacy są świetni, bo pracują dokładnie i szybko.
Chmmmmmm...O tym słyszałam już milion razy i to stwierdzenie, nie wiedzieć czemu, bardzo mnie grzeje.
(Ale pisałam o tym już rok temu, więc nie będę się powtarzać)
Ale za chwilę wskoczył  w inną nutę:
-Polacy zawsze sobie poradzą. Są bardzo inteligentni i kreatywni...
To było niezwykle miłe, więc zaczęłam drążyć temat...
- Pracowało dla mnie kiedyś dwóch młodych Polaków. Trzeciego dnia pracy robiliśmy murek oddzielający winnice. Po raz pierwszy w życiu mieli do czynienia z czymś takim, ale każdy z nich wiedział dokładnie jak go zrobić ( tu napomknę, że okoliczne murki ,,winniczne" nie są bynajmniej arcydziełami sztuki architektonicznej). Innego razu potrzebowaliśmy drabiny. Pojechałem po nią do sklepu, ale gdy wróciłem okazało się, że oni zdążyli już zrobić własną, i zaczęli pracę. Sami zrobili porządną drabinę! Widziałem takie coś pierwszy raz w życiu! Albo jeszcze inna sytuacja: byli w stanie wyciągnąć z desek stare, niepotrzebne gwoździe, naprostować je i ponownie ich używać. Byli niesamowici!!!
No i co? Czy Wy też jesteście pod wrażeniem tych opowieści?
Czy to Polacy są takimi skubańcami, czy też odwrotnie- Szwajcarzy takimi  nieporadnymi nieborakami?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz